Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2016-01-18 14:56:43  fr19k fr19k

Pole full zmieniło wartość z '<h2> Statut Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie</h2> <div style="text-align: center;"> &sect; 1.</div> <p> Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie, zwana dalej &quot;Komisją&quot;, jest państwową jednostką budżetową.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 2</div> <p> 1. Siedzibą Komisji jest miasto Krak&oacute;w.<br /> 2. Komisja obejmuje swoją działalnością obszar wojew&oacute;dztw: lubelskiego, małopolskiego i podkarpackiego.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 3</div> <p> 1. uchylony</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 4</div> <p> 1. W skład Komisji wchodzą następujące kom&oacute;rki organizacyjne:<br /> 1) Wydział Sprawdzian&oacute;w, Egzamin&oacute;w Gimnazjalnych i Matur,<br /> 1a) Wydział Egzamin&oacute;w Zawodowych,<br /> 2) Wydział Badań i Analiz,<br /> 3) Wydział Organizacyjno-Administracyjny.<br /> 2. W wydziałach, o kt&oacute;rych mowa w ust. 1, mogą być tworzone, jako kom&oacute;rki organizacyjne, zespoły i pracownie do wykonywania określonych zadań należących do zakresu działania wydziału.<br /> 3. W Komisji tworzy się samodzielne stanowiska pracy:<br /> 1) gł&oacute;wny księgowy,<br /> 2) radca prawny.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 5</div> <p> Do zadań Wydziału Sprawdzian&oacute;w, Egzamin&oacute;w Gimnazjalnych i Matur należy:<br /> 1. przygotowywanie propozycji pytań, zadań i test&oacute;w oraz zestaw&oacute;w do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, zwanego dalej &bdquo;sprawdzianem&quot;, egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, zwanego dalej &bdquo;egzaminem gimnazjalnym&quot;, i egzaminu maturalnego,<br /> 2. przeprowadzenie sprawdzian&oacute;w, egzamin&oacute;w gimnazjalnych i egzamin&oacute;w maturalnych,<br /> 3. przygotowanie propozycji pytań, zadań i test&oacute;w oraz kryteri&oacute;w ich oceniania do informator&oacute;w dotyczących sprawdzian&oacute;w, egzamin&oacute;w gimnazjalnych i egzamin&oacute;w maturalnych,<br /> 4. opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych sprawdzian&oacute;w, egzamin&oacute;w gimnazjalnych i egzamin&oacute;w maturalnych,<br /> 5. opracowywanie materiał&oacute;w pomocniczych dla doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania, egzaminowania i badania osiągnięć edukacyjnych uczni&oacute;w,<br /> 6. przeprowadzenie szkoleń dla os&oacute;b opracowujących pytania, zadania, testy i zestawy do sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego,<br /> 7. wsp&oacute;łpraca z innymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi, Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji,<br /> 8. wykonywanie zadań wynikających z przepis&oacute;w w sprawie warunk&oacute;w i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczni&oacute;w i słuchaczy oraz przeprowadzania egzamin&oacute;w i sprawdzian&oacute;w w szkołach publicznych.<br /> &nbsp;</p> <div style="text-align: center;"> &sect; 5a.</div> <p> Do zadań Wydziału Egzamin&oacute;w Zawodowych należy:<br /> 1. przygotowywanie propozycji zadań i test&oacute;w oraz zestaw&oacute;w do egzamin&oacute;w potwierdzających kwalifikacje zawodowe,<br /> 2. przeprowadzenie egzamin&oacute;w potwierdzających kwalifikacje zawodowe,<br /> 3. przygotowanie propozycji zadań i test&oacute;w oraz kryteri&oacute;w ich oceniania do informator&oacute;w dotyczących egzamin&oacute;w potwierdzających kwalifikacje zawodowe,<br /> 4. weryfikowanie wniosk&oacute;w szk&oacute;ł, plac&oacute;wek i pracodawc&oacute;w, w celu udzielenia upoważnień do zorganizowania egzamin&oacute;w potwierdzających kwalifikacje zawodowe,<br /> 5. opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych egzamin&oacute;w potwierdzających kwalifikacje zawodowe,<br /> 6. opracowywanie materiał&oacute;w pomocniczych dla doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania, egzaminowania i badania osiągnięć edukacyjnych uczni&oacute;w,<br /> 7. przeprowadzenie szkoleń dla os&oacute;b opracowujących, zadania, testy i zestawy do egzamin&oacute;w potwierdzających kwalifikacje zawodowe,<br /> 8. wsp&oacute;łpraca z innymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi, Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji,<br /> 9. wykonywanie zadań wynikających z przepis&oacute;w w sprawie warunk&oacute;w i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczni&oacute;w i słuchaczy oraz przeprowadzania egzamin&oacute;w i sprawdzian&oacute;w w szkołach publicznych.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 6</div> <p> Do zadań Wydziału Badań i Analiz należy:<br /> 1. analizowanie wynik&oacute;w sprawdzian&oacute;w i egzamin&oacute;w oraz formułowanie wniosk&oacute;w,<br /> 2. przygotowywanie corocznych sprawozdań o poziomie osiągnięć uczni&oacute;w na poszczeg&oacute;lnych etapach kształcenia,<br /> 3. sporządzanie zestawień wynik&oacute;w sprawdzian&oacute;w i egzamin&oacute;w,<br /> 4. prowadzenie dokumentacji związanej z przeprowadzonymi sprawdzianami i egzaminami.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 7</div> <p> Do zadań Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego należy:<br /> 1. organizowanie sprawdzian&oacute;w i egzamin&oacute;w,<br /> 2. rejestracja list uczni&oacute;w, kt&oacute;rzy będą przystępować do sprawdzian&oacute;w i egzamin&oacute;w,<br /> 3. planowanie i organizacja szkoleń kandydat&oacute;w na egzaminator&oacute;w i egzaminator&oacute;w,<br /> 4. wydawanie kandydatom na egzaminator&oacute;w i egzaminatorom zaświadczeń o ukończeniu szkolenia lub uczestnictwie w szkoleniu,<br /> 5. prowadzenie ewidencji egzaminator&oacute;w,<br /> 6. zabezpieczanie dokumentacji poufnej,<br /> 7. prowadzenie obsługi administracyjnej i finansowej Komisji,<br /> 8. przygotowywanie projektu budżetu Komisji,<br /> 9. analizowanie koszt&oacute;w działalności Komisji,<br /> 10. organizowanie dystrybucji publikacji.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 8</div> <p> 1. Dyrektor Komisji może powołać Radę Konsultacyjną jako organ doradczy.<br /> 2. Przewodniczącego Rady Konsultacyjnej wybierają członkowie Rady Konsultacyjnej spośr&oacute;d swego składu.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 9</div> <p> Do zadań Rady Konsultacyjnej należy opiniowanie prac wykonywanych przez Komisję, w szczeg&oacute;lności związanych z przygotowaniem sprawdzian&oacute;w i egzamin&oacute;w, oraz formułowanie wniosk&oacute;w na podstawie wynik&oacute;w przeprowadzanych sprawdzian&oacute;w i egzamin&oacute;w.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 10</div> <p> 1. W Komisji zatrudnia się pracownik&oacute;w na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych i na stanowiskach administracyjno-obsługowych.<br /> 2. Ustala się następujący wykaz stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych:<br /> 1) dyrektor Komisji,<br /> 2) wicedyrektor Komisji,<br /> 3) kierownik wydziału, zespołu, pracowni,<br /> 4) zastępca kierownika wydziału, zespołu, pracowni,<br /> 5) starszy egzaminator,<br /> 6) egzaminator,<br /> 7) starszy ekspert,<br /> 8) ekspert.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect;11</div> <p> Szczeg&oacute;łową organizację wewnętrzną Komisji określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora Komisji.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 12</div> <p> Zasady gospodarki finansowej Komisji określają odrębne przepisy.</p> <div style="text-align: center;"> <br /> &sect; 13</div> <p> Komisja używa pieczęci urzędowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.</p> ' na '<p> <a href="http://www.oke.krakow.pl/inf/staticpages/index.php?page=20071108101548327">Statut Okręgowej Komisja Egzaminacyjnej w Krakowie</a></p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

Statut Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie

§ 1.

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie, zwana dalej "Komisją", jest państwową jednostką budżetową.


§ 2

1. Siedzibą Komisji jest miasto Kraków.
2. Komisja obejmuje swoją działalnością obszar województw: lubelskiego, małopolskiego i podkarpackiego.


§ 3

1. uchylony


§ 4

1. W skład Komisji wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Wydział Sprawdzianów, Egzaminów Gimnazjalnych i Matur,
1a) Wydział Egzaminów Zawodowych,
2) Wydział Badań i Analiz,
3) Wydział Organizacyjno-Administracyjny.
2. W wydziałach, o których mowa w ust. 1, mogą być tworzone, jako komórki organizacyjne, zespoły i pracownie do wykonywania określonych zadań należących do zakresu działania wydziału.
3. W Komisji tworzy się samodzielne stanowiska pracy:
1) główny księgowy,
2) radca prawny.


§ 5

Do zadań Wydziału Sprawdzianów, Egzaminów Gimnazjalnych i Matur należy:
1. przygotowywanie propozycji pytań, zadań i testów oraz zestawów do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, zwanego dalej „sprawdzianem", egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, zwanego dalej „egzaminem gimnazjalnym", i egzaminu maturalnego,
2. przeprowadzenie sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych i egzaminów maturalnych,
3. przygotowanie propozycji pytań, zadań i testów oraz kryteriów ich oceniania do informatorów dotyczących sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych i egzaminów maturalnych,
4. opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych i egzaminów maturalnych,
5. opracowywanie materiałów pomocniczych dla doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania, egzaminowania i badania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
6. przeprowadzenie szkoleń dla osób opracowujących pytania, zadania, testy i zestawy do sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego,
7. współpraca z innymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi, Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji,
8. wykonywanie zadań wynikających z przepisów w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
 

§ 5a.

Do zadań Wydziału Egzaminów Zawodowych należy:
1. przygotowywanie propozycji zadań i testów oraz zestawów do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
2. przeprowadzenie egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
3. przygotowanie propozycji zadań i testów oraz kryteriów ich oceniania do informatorów dotyczących egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
4. weryfikowanie wniosków szkół, placówek i pracodawców, w celu udzielenia upoważnień do zorganizowania egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
5. opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
6. opracowywanie materiałów pomocniczych dla doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania, egzaminowania i badania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
7. przeprowadzenie szkoleń dla osób opracowujących, zadania, testy i zestawy do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
8. współpraca z innymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi, Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji,
9. wykonywanie zadań wynikających z przepisów w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.


§ 6

Do zadań Wydziału Badań i Analiz należy:
1. analizowanie wyników sprawdzianów i egzaminów oraz formułowanie wniosków,
2. przygotowywanie corocznych sprawozdań o poziomie osiągnięć uczniów na poszczególnych etapach kształcenia,
3. sporządzanie zestawień wyników sprawdzianów i egzaminów,
4. prowadzenie dokumentacji związanej z przeprowadzonymi sprawdzianami i egzaminami.


§ 7

Do zadań Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego należy:
1. organizowanie sprawdzianów i egzaminów,
2. rejestracja list uczniów, którzy będą przystępować do sprawdzianów i egzaminów,
3. planowanie i organizacja szkoleń kandydatów na egzaminatorów i egzaminatorów,
4. wydawanie kandydatom na egzaminatorów i egzaminatorom zaświadczeń o ukończeniu szkolenia lub uczestnictwie w szkoleniu,
5. prowadzenie ewidencji egzaminatorów,
6. zabezpieczanie dokumentacji poufnej,
7. prowadzenie obsługi administracyjnej i finansowej Komisji,
8. przygotowywanie projektu budżetu Komisji,
9. analizowanie kosztów działalności Komisji,
10. organizowanie dystrybucji publikacji.


§ 8

1. Dyrektor Komisji może powołać Radę Konsultacyjną jako organ doradczy.
2. Przewodniczącego Rady Konsultacyjnej wybierają członkowie Rady Konsultacyjnej spośród swego składu.


§ 9

Do zadań Rady Konsultacyjnej należy opiniowanie prac wykonywanych przez Komisję, w szczególności związanych z przygotowaniem sprawdzianów i egzaminów, oraz formułowanie wniosków na podstawie wyników przeprowadzanych sprawdzianów i egzaminów.


§ 10

1. W Komisji zatrudnia się pracowników na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych i na stanowiskach administracyjno-obsługowych.
2. Ustala się następujący wykaz stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych:
1) dyrektor Komisji,
2) wicedyrektor Komisji,
3) kierownik wydziału, zespołu, pracowni,
4) zastępca kierownika wydziału, zespołu, pracowni,
5) starszy egzaminator,
6) egzaminator,
7) starszy ekspert,
8) ekspert.


§11

Szczegółową organizację wewnętrzną Komisji określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora Komisji.


§ 12

Zasady gospodarki finansowej Komisji określają odrębne przepisy.


§ 13

Komisja używa pieczęci urzędowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Statut Okręgowej Komisja Egzaminacyjnej w Krakowie

2016-01-18 17:11:43  fr19k fr19k

Pole full zmieniło wartość z '<p> <a href="http://www.oke.krakow.pl/inf/staticpages/index.php?page=20071108101548327">Statut Okręgowej Komisja Egzaminacyjnej w Krakowie</a></p> ' na '<p style="text-align: center;"> <strong>STATUT OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ W KRAKOWIE </strong></p> <p style="text-align: center;"> <br /> <strong>&sect; 1.</strong></p> <p> 1. Siedzibą Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, zwanej dalej &bdquo;Komisją&rdquo;, jest miasto Krak&oacute;w.<br /> 2. Zasięg terytorialny działania Komisji obejmuje wojew&oacute;dztwa: lubelskie, małopolskie i podkarpackie.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 2.</strong></p> <p> Do zadań Komisji należy:</p> <p style="text-align: justify; margin-left: 20px;"> 1) organizowanie i przeprowadzanie sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz egzamin&oacute;w eksternistycznych, zwanych dalej &bdquo;egzaminami&rdquo;;<br /> 2) przygotowywanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania sprawdzianu i egzamin&oacute;w, w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;<br /> 3) przeprowadzanie pr&oacute;bnego zastosowania zadań w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, w warunkach zapewniających ich ochronę przed nieuprawnionym ujawnieniem;<br /> 4) przygotowywanie propozycji zadań do informator&oacute;w w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;<br /> 5) opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 6) prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji związanej z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 7) udzielanie szkołom, plac&oacute;wkom, pracodawcom i podmiotom prowadzącym kwalifikacyjne kursy zawodowe upoważnień do przeprowadzania części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz części pisemnej tego egzaminu przeprowadzanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego;<br /> 8) przetwarzanie i analizowanie wynik&oacute;w sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 9) opracowywanie i przekazywanie:</p> <p style="margin-left: 20px; text-align: justify;"> a) dyrektorom szk&oacute;ł, organom prowadzącym szkoły i kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonego sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,<br /> b) kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonych egzamin&oacute;w eksternistycznych;</p> <p style="text-align: justify;"> 10) wykonywanie innych zadań wynikających z przepis&oacute;w w sprawie warunk&oacute;w i sposobu przeprowadzania sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 11) przygotowywanie, we wsp&oacute;łpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną, materiał&oacute;w szkoleniowych dla kandydat&oacute;w na egzaminator&oacute;w i egzaminator&oacute;w;<br /> 12) planowanie i organizacja szkoleń oraz szkolenie kandydat&oacute;w na egzaminator&oacute;w i egzaminator&oacute;w;<br /> 13) prowadzenie ewidencji egzaminator&oacute;w zamieszkujących na terenie objętym właściwością Komisji;<br /> 14) wydawanie kandydatom na egzaminator&oacute;w i egzaminatorom zaświadczeń o ukończeniu szkolenia lub uczestnictwie w szkoleniu;<br /> 15) gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych związanych z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 16) wykonywanie zadań wynikających z przepis&oacute;w w sprawie świadectw, dyplom&oacute;w państwowych i innych druk&oacute;w szkolnych, w tym drukowanie zaświadczeń, świadectw oraz dyplom&oacute;w;<br /> 17) inicjowanie lub organizowanie badań i analiz dotyczących wynik&oacute;w sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 18) organizowanie druku i dystrybucji materiał&oacute;w egzaminacyjnych, w przypadku powierzenia dyrektorowi Komisji organizacji druku i dystrybucji materiał&oacute;w egzaminacyjnych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej;<br /> 19) wsp&oacute;łpraca z kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji oraz dyrektorami szk&oacute;ł i organami prowadzącymi te szkoły w sprawach związanych z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 20) wsp&oacute;łpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz pozostałymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi;<br /> 21) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej lub ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;<br /> 22) zabezpieczanie dokumentacji chronionej przed nieuprawnionym ujawnieniem;<br /> 23) inicjowanie nowych rozwiązań informatycznych w zakresie przeprowadzania sprawdzianu i egzamin&oacute;w oraz prowadzenie strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej Komisji.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 3.</strong></p> <p style="text-align: justify;"> <br /> 1. W skład Komisji wchodzą następujące kom&oacute;rki organizacyjne:</p> <p style="text-align: justify; margin-left: 20px;"> 1) Wydział Egzamin&oacute;w z Zakresu Kształcenia Og&oacute;lnego;<br /> 2) Wydział Egzamin&oacute;w Zawodowych;<br /> 3) Wydział Organizacyjno-Administracyjny;<br /> 4) Wydział Finansowo-Księgowy;<br /> 5) Pracownia ds. Analiz Wynik&oacute;w Egzaminacyjnych.</p> <p style="text-align: justify;"> 2. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić samodzielne stanowiska pracy, a także zespoły i pracownie.<br /> 3. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić zespoły zadaniowe na czas nieokreślony albo na czas wykonania określonego zadania.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 4.</strong></p> <p style="text-align: justify;"> 1. Szczeg&oacute;łowy zakres zadań i tryb pracy kom&oacute;rek organizacyjnych Komisji, o kt&oacute;rych mowa w &sect; 3 ust. 1 i 2, określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora Komisji.<br /> 2. Regulamin organizacyjny wymaga zatwierdzenia przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 5.</strong></p> <p style="text-align: justify;"> 1. Komisją kieruje dyrektor.<br /> 2. Do zadań dyrektora należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p style="margin-left: 20px;"> 1) reprezentowanie Komisji na zewnątrz;<br /> 2) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Komisji;<br /> 3) zatwierdzanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania sprawdzianu i egzamin&oacute;w przed przekazaniem materiał&oacute;w egzaminacyjnych do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.</p> <p> 3. W Komisji może być utworzone jedno stanowisko wicedyrektora.<br /> 4. Zakres zadań wicedyrektora określa regulamin organizacyjny Komisji.<br /> 5. W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go wicedyrektor, a w przypadku nieobecności wicedyrektora &ndash; inny pracownik Komisji wyznaczony przez dyrektora.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 6.</strong></p> <p> 1. Wydziałami, zespołami i pracowniami kierują ich kierownicy, z zastrzeżeniem &sect; 7 ust. 2.<br /> 2. W wydziale, zespole i pracowni, w kt&oacute;rych skład wchodzi co najmniej 10 pracownik&oacute;w, może być utworzone stanowisko zastępcy kierownika.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 7.</strong></p> <p> 1. W Komisji tworzy się stanowisko gł&oacute;wnego księgowego na zasadach określonych w odrębnych przepisach.<br /> 2. Gł&oacute;wny księgowy kieruje Wydziałem Finansowo-Księgowym.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 8.</strong></p> <p> 1. W Komisji zatrudnia się pracownik&oacute;w na stanowiskach, na kt&oacute;rych wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, oraz na stanowiskach administracyjno-obsługowych.<br /> 2. Na stanowisku, na kt&oacute;rym wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, może być zatrudniona osoba, kt&oacute;ra posiada stopień nauczyciela mianowanego lub nauczyciela dyplomowanego.<br /> 3. Stanowiskami, na kt&oacute;rych wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, są stanowiska:</p> <p style="margin-left: 20px;"> 1) kierownika wydziału (zespołu, pracowni);<br /> 2) zastępcy kierownika wydziału (zespołu, pracowni);<br /> 3) starszego eksperta;<br /> 4) eksperta;<br /> 5) starszego egzaminatora;<br /> 6) egzaminatora.</p> <p> 4. Postanowień ust. 3 nie stosuje się do stanowisk w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym i Wydziale Finansowo-Księgowym.<br /> 5. Dyrektor Komisji może odstąpić od wymogu posiadania kwalifikacji pedagogicznych:</p> <p style="margin-left: 20px;"> 1) w przypadku os&oacute;b ubiegających się o stanowiska, o kt&oacute;rych mowa w ust. 3 pkt. 1 i 2, w Wydziale Egzamin&oacute;w z Zakresu Kształcenia Og&oacute;lnego i Wydziale Egzamin&oacute;w Zawodowych;<br /> 2) w przypadku os&oacute;b ubiegających się o stanowiska, o kt&oacute;rych mowa w ust. 3 pkt. 1&ndash;4, w Pracowni ds. Analiz Wynik&oacute;w Egzaminacyjnych.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 9.</strong></p> <p> 1. Dyrektor Komisji może powołać Radę Konsultacyjną jako organ doradczy.<br /> 2. Przewodniczącego Rady Konsultacyjnej wskazuje dyrektor Komisji spośr&oacute;d członk&oacute;w Rady.<br /> 3. Do zadań Rady Konsultacyjnej należy opiniowanie prac wykonywanych przez Komisję, w szczeg&oacute;lności związanych z przygotowaniem sprawdzianu i egzamin&oacute;w, oraz formułowanie wniosk&oacute;w na podstawie wynik&oacute;w przeprowadzanych sprawdzianu i egzamin&oacute;w.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 10. </strong></p> <p> Komisja może używać skr&oacute;tu &bdquo;OKE w Krakowie&rdquo;.</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

Statut Okręgowej Komisja Egzaminacyjnej w Krakowie

STATUT OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ W KRAKOWIE


§ 1.

1. Siedzibą Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, zwanej dalej „Komisją”, jest miasto Kraków.
2. Zasięg terytorialny działania Komisji obejmuje województwa: lubelskie, małopolskie i podkarpackie.

§ 2.

Do zadań Komisji należy:

1) organizowanie i przeprowadzanie sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz egzaminów eksternistycznych, zwanych dalej „egzaminami”;
2) przygotowywanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów, w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;
3) przeprowadzanie próbnego zastosowania zadań w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, w warunkach zapewniających ich ochronę przed nieuprawnionym ujawnieniem;
4) przygotowywanie propozycji zadań do informatorów w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;
5) opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych sprawdzianu i egzaminów;
6) prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji związanej z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzaminów;
7) udzielanie szkołom, placówkom, pracodawcom i podmiotom prowadzącym kwalifikacyjne kursy zawodowe upoważnień do przeprowadzania części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz części pisemnej tego egzaminu przeprowadzanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego;
8) przetwarzanie i analizowanie wyników sprawdzianu i egzaminów;
9) opracowywanie i przekazywanie:

a) dyrektorom szkół, organom prowadzącym szkoły i kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonego sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,
b) kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonych egzaminów eksternistycznych;

10) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów w sprawie warunków i sposobu przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów;
11) przygotowywanie, we współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną, materiałów szkoleniowych dla kandydatów na egzaminatorów i egzaminatorów;
12) planowanie i organizacja szkoleń oraz szkolenie kandydatów na egzaminatorów i egzaminatorów;
13) prowadzenie ewidencji egzaminatorów zamieszkujących na terenie objętym właściwością Komisji;
14) wydawanie kandydatom na egzaminatorów i egzaminatorom zaświadczeń o ukończeniu szkolenia lub uczestnictwie w szkoleniu;
15) gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych związanych z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzaminów;
16) wykonywanie zadań wynikających z przepisów w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w tym drukowanie zaświadczeń, świadectw oraz dyplomów;
17) inicjowanie lub organizowanie badań i analiz dotyczących wyników sprawdzianu i egzaminów;
18) organizowanie druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych, w przypadku powierzenia dyrektorowi Komisji organizacji druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej;
19) współpraca z kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji oraz dyrektorami szkół i organami prowadzącymi te szkoły w sprawach związanych z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzaminów;
20) współpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz pozostałymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi;
21) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej lub ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;
22) zabezpieczanie dokumentacji chronionej przed nieuprawnionym ujawnieniem;
23) inicjowanie nowych rozwiązań informatycznych w zakresie przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów oraz prowadzenie strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej Komisji.

§ 3.


1. W skład Komisji wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Wydział Egzaminów z Zakresu Kształcenia Ogólnego;
2) Wydział Egzaminów Zawodowych;
3) Wydział Organizacyjno-Administracyjny;
4) Wydział Finansowo-Księgowy;
5) Pracownia ds. Analiz Wyników Egzaminacyjnych.

2. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić samodzielne stanowiska pracy, a także zespoły i pracownie.
3. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić zespoły zadaniowe na czas nieokreślony albo na czas wykonania określonego zadania.

§ 4.

1. Szczegółowy zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Komisji, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2, określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora Komisji.
2. Regulamin organizacyjny wymaga zatwierdzenia przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

§ 5.

1. Komisją kieruje dyrektor.
2. Do zadań dyrektora należy w szczególności:

1) reprezentowanie Komisji na zewnątrz;
2) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Komisji;
3) zatwierdzanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów przed przekazaniem materiałów egzaminacyjnych do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

3. W Komisji może być utworzone jedno stanowisko wicedyrektora.
4. Zakres zadań wicedyrektora określa regulamin organizacyjny Komisji.
5. W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go wicedyrektor, a w przypadku nieobecności wicedyrektora – inny pracownik Komisji wyznaczony przez dyrektora.

§ 6.

1. Wydziałami, zespołami i pracowniami kierują ich kierownicy, z zastrzeżeniem § 7 ust. 2.
2. W wydziale, zespole i pracowni, w których skład wchodzi co najmniej 10 pracowników, może być utworzone stanowisko zastępcy kierownika.

§ 7.

1. W Komisji tworzy się stanowisko głównego księgowego na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
2. Główny księgowy kieruje Wydziałem Finansowo-Księgowym.

§ 8.

1. W Komisji zatrudnia się pracowników na stanowiskach, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, oraz na stanowiskach administracyjno-obsługowych.
2. Na stanowisku, na którym wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, może być zatrudniona osoba, która posiada stopień nauczyciela mianowanego lub nauczyciela dyplomowanego.
3. Stanowiskami, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, są stanowiska:

1) kierownika wydziału (zespołu, pracowni);
2) zastępcy kierownika wydziału (zespołu, pracowni);
3) starszego eksperta;
4) eksperta;
5) starszego egzaminatora;
6) egzaminatora.

4. Postanowień ust. 3 nie stosuje się do stanowisk w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym i Wydziale Finansowo-Księgowym.
5. Dyrektor Komisji może odstąpić od wymogu posiadania kwalifikacji pedagogicznych:

1) w przypadku osób ubiegających się o stanowiska, o których mowa w ust. 3 pkt. 1 i 2, w Wydziale Egzaminów z Zakresu Kształcenia Ogólnego i Wydziale Egzaminów Zawodowych;
2) w przypadku osób ubiegających się o stanowiska, o których mowa w ust. 3 pkt. 1–4, w Pracowni ds. Analiz Wyników Egzaminacyjnych.

§ 9.

1. Dyrektor Komisji może powołać Radę Konsultacyjną jako organ doradczy.
2. Przewodniczącego Rady Konsultacyjnej wskazuje dyrektor Komisji spośród członków Rady.
3. Do zadań Rady Konsultacyjnej należy opiniowanie prac wykonywanych przez Komisję, w szczególności związanych z przygotowaniem sprawdzianu i egzaminów, oraz formułowanie wniosków na podstawie wyników przeprowadzanych sprawdzianu i egzaminów.

§ 10.

Komisja może używać skrótu „OKE w Krakowie”.

2017-09-12 15:21:36  fr19k fr19k

Pole full zmieniło wartość z '<p style="text-align: center;"> <strong>STATUT OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ W KRAKOWIE </strong></p> <p style="text-align: center;"> <br /> <strong>&sect; 1.</strong></p> <p> 1. Siedzibą Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, zwanej dalej &bdquo;Komisją&rdquo;, jest miasto Krak&oacute;w.<br /> 2. Zasięg terytorialny działania Komisji obejmuje wojew&oacute;dztwa: lubelskie, małopolskie i podkarpackie.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 2.</strong></p> <p> Do zadań Komisji należy:</p> <p style="text-align: justify; margin-left: 20px;"> 1) organizowanie i przeprowadzanie sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz egzamin&oacute;w eksternistycznych, zwanych dalej &bdquo;egzaminami&rdquo;;<br /> 2) przygotowywanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania sprawdzianu i egzamin&oacute;w, w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;<br /> 3) przeprowadzanie pr&oacute;bnego zastosowania zadań w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, w warunkach zapewniających ich ochronę przed nieuprawnionym ujawnieniem;<br /> 4) przygotowywanie propozycji zadań do informator&oacute;w w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;<br /> 5) opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 6) prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji związanej z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 7) udzielanie szkołom, plac&oacute;wkom, pracodawcom i podmiotom prowadzącym kwalifikacyjne kursy zawodowe upoważnień do przeprowadzania części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz części pisemnej tego egzaminu przeprowadzanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego;<br /> 8) przetwarzanie i analizowanie wynik&oacute;w sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 9) opracowywanie i przekazywanie:</p> <p style="margin-left: 20px; text-align: justify;"> a) dyrektorom szk&oacute;ł, organom prowadzącym szkoły i kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonego sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,<br /> b) kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonych egzamin&oacute;w eksternistycznych;</p> <p style="text-align: justify;"> 10) wykonywanie innych zadań wynikających z przepis&oacute;w w sprawie warunk&oacute;w i sposobu przeprowadzania sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 11) przygotowywanie, we wsp&oacute;łpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną, materiał&oacute;w szkoleniowych dla kandydat&oacute;w na egzaminator&oacute;w i egzaminator&oacute;w;<br /> 12) planowanie i organizacja szkoleń oraz szkolenie kandydat&oacute;w na egzaminator&oacute;w i egzaminator&oacute;w;<br /> 13) prowadzenie ewidencji egzaminator&oacute;w zamieszkujących na terenie objętym właściwością Komisji;<br /> 14) wydawanie kandydatom na egzaminator&oacute;w i egzaminatorom zaświadczeń o ukończeniu szkolenia lub uczestnictwie w szkoleniu;<br /> 15) gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych związanych z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 16) wykonywanie zadań wynikających z przepis&oacute;w w sprawie świadectw, dyplom&oacute;w państwowych i innych druk&oacute;w szkolnych, w tym drukowanie zaświadczeń, świadectw oraz dyplom&oacute;w;<br /> 17) inicjowanie lub organizowanie badań i analiz dotyczących wynik&oacute;w sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 18) organizowanie druku i dystrybucji materiał&oacute;w egzaminacyjnych, w przypadku powierzenia dyrektorowi Komisji organizacji druku i dystrybucji materiał&oacute;w egzaminacyjnych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej;<br /> 19) wsp&oacute;łpraca z kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji oraz dyrektorami szk&oacute;ł i organami prowadzącymi te szkoły w sprawach związanych z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzamin&oacute;w;<br /> 20) wsp&oacute;łpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz pozostałymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi;<br /> 21) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej lub ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;<br /> 22) zabezpieczanie dokumentacji chronionej przed nieuprawnionym ujawnieniem;<br /> 23) inicjowanie nowych rozwiązań informatycznych w zakresie przeprowadzania sprawdzianu i egzamin&oacute;w oraz prowadzenie strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej Komisji.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 3.</strong></p> <p style="text-align: justify;"> <br /> 1. W skład Komisji wchodzą następujące kom&oacute;rki organizacyjne:</p> <p style="text-align: justify; margin-left: 20px;"> 1) Wydział Egzamin&oacute;w z Zakresu Kształcenia Og&oacute;lnego;<br /> 2) Wydział Egzamin&oacute;w Zawodowych;<br /> 3) Wydział Organizacyjno-Administracyjny;<br /> 4) Wydział Finansowo-Księgowy;<br /> 5) Pracownia ds. Analiz Wynik&oacute;w Egzaminacyjnych.</p> <p style="text-align: justify;"> 2. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić samodzielne stanowiska pracy, a także zespoły i pracownie.<br /> 3. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić zespoły zadaniowe na czas nieokreślony albo na czas wykonania określonego zadania.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 4.</strong></p> <p style="text-align: justify;"> 1. Szczeg&oacute;łowy zakres zadań i tryb pracy kom&oacute;rek organizacyjnych Komisji, o kt&oacute;rych mowa w &sect; 3 ust. 1 i 2, określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora Komisji.<br /> 2. Regulamin organizacyjny wymaga zatwierdzenia przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 5.</strong></p> <p style="text-align: justify;"> 1. Komisją kieruje dyrektor.<br /> 2. Do zadań dyrektora należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p style="margin-left: 20px;"> 1) reprezentowanie Komisji na zewnątrz;<br /> 2) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Komisji;<br /> 3) zatwierdzanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania sprawdzianu i egzamin&oacute;w przed przekazaniem materiał&oacute;w egzaminacyjnych do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.</p> <p> 3. W Komisji może być utworzone jedno stanowisko wicedyrektora.<br /> 4. Zakres zadań wicedyrektora określa regulamin organizacyjny Komisji.<br /> 5. W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go wicedyrektor, a w przypadku nieobecności wicedyrektora &ndash; inny pracownik Komisji wyznaczony przez dyrektora.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 6.</strong></p> <p> 1. Wydziałami, zespołami i pracowniami kierują ich kierownicy, z zastrzeżeniem &sect; 7 ust. 2.<br /> 2. W wydziale, zespole i pracowni, w kt&oacute;rych skład wchodzi co najmniej 10 pracownik&oacute;w, może być utworzone stanowisko zastępcy kierownika.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 7.</strong></p> <p> 1. W Komisji tworzy się stanowisko gł&oacute;wnego księgowego na zasadach określonych w odrębnych przepisach.<br /> 2. Gł&oacute;wny księgowy kieruje Wydziałem Finansowo-Księgowym.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 8.</strong></p> <p> 1. W Komisji zatrudnia się pracownik&oacute;w na stanowiskach, na kt&oacute;rych wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, oraz na stanowiskach administracyjno-obsługowych.<br /> 2. Na stanowisku, na kt&oacute;rym wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, może być zatrudniona osoba, kt&oacute;ra posiada stopień nauczyciela mianowanego lub nauczyciela dyplomowanego.<br /> 3. Stanowiskami, na kt&oacute;rych wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, są stanowiska:</p> <p style="margin-left: 20px;"> 1) kierownika wydziału (zespołu, pracowni);<br /> 2) zastępcy kierownika wydziału (zespołu, pracowni);<br /> 3) starszego eksperta;<br /> 4) eksperta;<br /> 5) starszego egzaminatora;<br /> 6) egzaminatora.</p> <p> 4. Postanowień ust. 3 nie stosuje się do stanowisk w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym i Wydziale Finansowo-Księgowym.<br /> 5. Dyrektor Komisji może odstąpić od wymogu posiadania kwalifikacji pedagogicznych:</p> <p style="margin-left: 20px;"> 1) w przypadku os&oacute;b ubiegających się o stanowiska, o kt&oacute;rych mowa w ust. 3 pkt. 1 i 2, w Wydziale Egzamin&oacute;w z Zakresu Kształcenia Og&oacute;lnego i Wydziale Egzamin&oacute;w Zawodowych;<br /> 2) w przypadku os&oacute;b ubiegających się o stanowiska, o kt&oacute;rych mowa w ust. 3 pkt. 1&ndash;4, w Pracowni ds. Analiz Wynik&oacute;w Egzaminacyjnych.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 9.</strong></p> <p> 1. Dyrektor Komisji może powołać Radę Konsultacyjną jako organ doradczy.<br /> 2. Przewodniczącego Rady Konsultacyjnej wskazuje dyrektor Komisji spośr&oacute;d członk&oacute;w Rady.<br /> 3. Do zadań Rady Konsultacyjnej należy opiniowanie prac wykonywanych przez Komisję, w szczeg&oacute;lności związanych z przygotowaniem sprawdzianu i egzamin&oacute;w, oraz formułowanie wniosk&oacute;w na podstawie wynik&oacute;w przeprowadzanych sprawdzianu i egzamin&oacute;w.</p> <p style="text-align: center;"> <strong>&sect; 10. </strong></p> <p> Komisja może używać skr&oacute;tu &bdquo;OKE w Krakowie&rdquo;.</p> ' na '<p style="text-align: center;"> <strong>STATUT OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ W KRAKOWIE </strong></p> <p style="text-align: center;"> <br /> &nbsp;</p> <p> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &sect; 1. Siedzibą Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, zwanej dalej &bdquo;Komisją&rdquo;, jest miasto Krak&oacute;w.</p> <p> 2. Zasięg terytorialny działania Komisji obejmuje wojew&oacute;dztwa: lubelskie, małopolskie i podkarpackie.</p> <p style="text-align: center;"> &nbsp;</p> <p> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&sect; 2.Do zadań Komisji należy:</p> <p style="text-align: justify; margin-left: 20px;"> 1) organizowanie i przeprowadzanie egzaminu &oacute;smoklasisty, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz egzamin&oacute;w eksternistycznych, zwanych dalej &bdquo;egzaminami&rdquo;;<br /> 2) przygotowywanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania egzamin&oacute;w, w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;<br /> 3) przeprowadzanie pr&oacute;bnego zastosowania zadań w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, w warunkach zapewniających ich ochronę przed nieuprawnionym ujawnieniem;<br /> 4) przygotowywanie propozycji zadań do informator&oacute;w w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;<br /> 5) opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych egzamin&oacute;w;<br /> 6) prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji związanej z przeprowadzaniem egzamin&oacute;w;<br /> 7) udzielanie szkołom, plac&oacute;wkom, pracodawcom i podmiotom prowadzącym kwalifikacyjne kursy zawodowe upoważnień do przeprowadzania części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz części pisemnej tego egzaminu przeprowadzanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego;<br /> 8) przetwarzanie i analizowanie wynik&oacute;w egzamin&oacute;w;<br /> 9) opracowywanie i przekazywanie:</p> <p style="margin-left: 40px; text-align: justify;"> a) dyrektorom szk&oacute;ł, organom prowadzącym szkoły i kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonego egzaminu &oacute;smoklasisty, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,<br /> b) kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonych egzamin&oacute;w eksternistycznych;</p> <p style="text-align: justify; margin-left: 20px;"> 10) wykonywanie innych zadań wynikających z przepis&oacute;w w sprawie warunk&oacute;w i sposobu przeprowadzania egzamin&oacute;w;<br /> 11) przygotowywanie, we wsp&oacute;łpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną, materiał&oacute;w szkoleniowych dla kandydat&oacute;w na egzaminator&oacute;w i egzaminator&oacute;w;<br /> 12) planowanie i organizacja szkoleń oraz szkolenie kandydat&oacute;w na egzaminator&oacute;w i egzaminator&oacute;w;<br /> 13) prowadzenie ewidencji egzaminator&oacute;w zamieszkujących na terenie objętym właściwością Komisji;<br /> 14) wydawanie kandydatom na egzaminator&oacute;w i egzaminatorom zaświadczeń o ukończeniu szkolenia lub uczestnictwie w szkoleniu;<br /> 15) gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych związanych z przeprowadzaniem egzamin&oacute;w;<br /> 16) wykonywanie zadań wynikających z przepis&oacute;w w sprawie świadectw, dyplom&oacute;w państwowych i innych druk&oacute;w szkolnych, w tym drukowanie zaświadczeń, świadectw oraz dyplom&oacute;w;<br /> 17) inicjowanie lub organizowanie badań i analiz dotyczących wynik&oacute;w egzamin&oacute;w;<br /> 18) organizowanie druku i dystrybucji materiał&oacute;w egzaminacyjnych, w przypadku powierzenia dyrektorowi Komisji organizacji druku i dystrybucji materiał&oacute;w egzaminacyjnych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej;<br /> 19) wsp&oacute;łpraca z kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji oraz dyrektorami szk&oacute;ł i organami prowadzącymi te szkoły w sprawach związanych z przeprowadzaniem egzamin&oacute;w;<br /> 20) wsp&oacute;łpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz pozostałymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi;<br /> 21) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej lub ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;<br /> 22) zabezpieczanie dokumentacji chronionej przed nieuprawnionym ujawnieniem;<br /> 23) inicjowanie nowych rozwiązań informatycznych w zakresie przeprowadzania egzamin&oacute;w oraz prowadzenie strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej Komisji</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &sect; 3 1. W skład Komisji wchodzą następujące kom&oacute;rki organizacyjne:</p> <p style="text-align: justify; margin-left: 20px;"> 1) Wydział Egzamin&oacute;w z Zakresu Kształcenia Og&oacute;lnego;<br /> 2) Wydział Egzamin&oacute;w Zawodowych;<br /> 3) Wydział Organizacyjno-Administracyjny;<br /> 4) Wydział Finansowo-Księgowy;<br /> 5) Pracownia ds. Analiz Wynik&oacute;w Egzaminacyjnych.</p> <p style="text-align: justify;"> 2. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić samodzielne stanowiska pracy, a także zespoły i pracownie.<br /> 3. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić zespoły zadaniowe na czas nieokreślony albo na czas wykonania określonego zadania.</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &sect; 4 1. Szczeg&oacute;łowy zakres zadań i tryb pracy kom&oacute;rek organizacyjnych Komisji, o kt&oacute;rych mowa w &sect; 3 ust. 1 i 2, określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora Komisji.<br /> 2. Regulamin organizacyjny wymaga zatwierdzenia przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej</p> <p style="text-align: justify;"> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &sect; 5 1. Komisją kieruje dyrektor.<br /> 2. Do zadań dyrektora należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p style="margin-left: 20px;"> 1) reprezentowanie Komisji na zewnątrz;<br /> 2) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Komisji;<br /> 3) zatwierdzanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania egzamin&oacute;w przed przekazaniem materiał&oacute;w egzaminacyjnych do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.</p> <p> 3. W Komisji może być utworzone jedno stanowisko wicedyrektora.<br /> 4. Zakres zadań wicedyrektora określa regulamin organizacyjny Komisji.<br /> 5. W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go wicedyrektor, a w przypadku nieobecności wicedyrektora &ndash; inny pracownik Komisji wyznaczony przez dyrektora.</p> <p> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &sect;6 1. Wydziałami, zespołami i pracowniami kierują ich kierownicy, z zastrzeżeniem &sect;7 ust. 2.<br /> 2. W wydziale, zespole i pracowni, w kt&oacute;rych skład wchodzi co najmniej 10 pracownik&oacute;w, może być utworzone stanowisko zastępcy kierownika</p> <p> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &sect;7 1. W Komisji tworzy się stanowisko gł&oacute;wnego księgowego na zasadach określonych w odrębnych przepisach.<br /> 2. Gł&oacute;wny księgowy kieruje Wydziałem Finansowo-Księgowym.</p> <p> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &sect;8 1. W Komisji zatrudnia się pracownik&oacute;w na stanowiskach, na kt&oacute;rych wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, oraz na stanowiskach administracyjno-obsługowych.<br /> 2. Na stanowisku, na kt&oacute;rym wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, może być zatrudniona osoba, kt&oacute;ra posiada stopień nauczyciela mianowanego Sub nauczyciela dyplomowanego.<br /> 3. Stanowiskami, na kt&oacute;rych wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, są stanowiska:</p> <p style="margin-left: 20px;"> 1) kierownika wydziału (zespołu, pracowni);<br /> 2) zastępcy kierownika wydziału (zespołu, pracowni);<br /> 3) starszego eksperta;<br /> 4) eksperta;<br /> 5) starszego egzaminatora;<br /> 6) egzaminatora.</p> <p> 4. Postanowień ust. 3 nie stosuje się do stanowisk w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym i Wydziale Finansowo-Księgowym.<br /> 5. Dyrektor Komisji może odstąpić od wymogu posiadania kwalifikacji pedagogicznych:</p> <p style="margin-left: 20px;"> 1) w przypadku os&oacute;b ubiegających się o stanowiska, o kt&oacute;rych mowa w ust. 3 pkt. 1 i 2, w Wydziale Egzamin&oacute;w z Zakresu Kształcenia Og&oacute;lnego i Wydziale Egzamin&oacute;w Zawodowych;<br /> 2) w przypadku os&oacute;b ubiegających się o stanowiska, o kt&oacute;rych mowa w ust. 3 pkt. 1-4, w Pracowni ds. Analiz Wynik&oacute;w Egzminacyjnych</p> <p> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &sect;9 1. Dyrektor Komisji może powołać Radę Konsultacyjną jako organ doradczy.<br /> 2. Przewodniczącego Rady Konsultacyjnej wskazuje dyrektor Komisji spośr&oacute;d członk&oacute;w Rady.<br /> 3. Do zadań Rady Konsultacyjnej należy opiniowanie prac wykonywanych przez Komisję, w szczeg&oacute;lności związanych z przygotowaniem egzamin&oacute;w, oraz formułowanie wniosk&oacute;w na podstawie w&#39;ynik&oacute;w przeprowadzanych egzamin&oacute;w.</p> <p> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &sect;10 Komisja może używać skr&oacute;tu &bdquo;OKE w Krakowie&rdquo;.</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

STATUT OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ W KRAKOWIE


§ 1.

1. Siedzibą Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, zwanej dalej „Komisją”, jest miasto Kraków.
2. Zasięg terytorialny działania Komisji obejmuje województwa: lubelskie, małopolskie i podkarpackie.

§ 2.

Do zadań Komisji należy:

1) organizowanie i przeprowadzanie sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz egzaminów eksternistycznych, zwanych dalej „egzaminami”;
2) przygotowywanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów, w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;
3) przeprowadzanie próbnego zastosowania zadań w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, w warunkach zapewniających ich ochronę przed nieuprawnionym ujawnieniem;
4) przygotowywanie propozycji zadań do informatorów w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;
5) opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych sprawdzianu i egzaminów;
6) prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji związanej z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzaminów;
7) udzielanie szkołom, placówkom, pracodawcom i podmiotom prowadzącym kwalifikacyjne kursy zawodowe upoważnień do przeprowadzania części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz części pisemnej tego egzaminu przeprowadzanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego;
8) przetwarzanie i analizowanie wyników sprawdzianu i egzaminów;
9) opracowywanie i przekazywanie:

a) dyrektorom szkół, organom prowadzącym szkoły i kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonego sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,
b) kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonych egzaminów eksternistycznych;

10) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów w sprawie warunków i sposobu przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów;
11) przygotowywanie, we współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną, materiałów szkoleniowych dla kandydatów na egzaminatorów i egzaminatorów;
12) planowanie i organizacja szkoleń oraz szkolenie kandydatów na egzaminatorów i egzaminatorów;
13) prowadzenie ewidencji egzaminatorów zamieszkujących na terenie objętym właściwością Komisji;
14) wydawanie kandydatom na egzaminatorów i egzaminatorom zaświadczeń o ukończeniu szkolenia lub uczestnictwie w szkoleniu;
15) gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych związanych z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzaminów;
16) wykonywanie zadań wynikających z przepisów w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w tym drukowanie zaświadczeń, świadectw oraz dyplomów;
17) inicjowanie lub organizowanie badań i analiz dotyczących wyników sprawdzianu i egzaminów;
18) organizowanie druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych, w przypadku powierzenia dyrektorowi Komisji organizacji druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej;
19) współpraca z kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji oraz dyrektorami szkół i organami prowadzącymi te szkoły w sprawach związanych z przeprowadzaniem sprawdzianu i egzaminów;
20) współpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz pozostałymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi;
21) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej lub ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;
22) zabezpieczanie dokumentacji chronionej przed nieuprawnionym ujawnieniem;
23) inicjowanie nowych rozwiązań informatycznych w zakresie przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów oraz prowadzenie strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej Komisji.

§ 3.


1. W skład Komisji wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Wydział Egzaminów z Zakresu Kształcenia Ogólnego;
2) Wydział Egzaminów Zawodowych;
3) Wydział Organizacyjno-Administracyjny;
4) Wydział Finansowo-Księgowy;
5) Pracownia ds. Analiz Wyników Egzaminacyjnych.

2. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić samodzielne stanowiska pracy, a także zespoły i pracownie.
3. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić zespoły zadaniowe na czas nieokreślony albo na czas wykonania określonego zadania.

§ 4.

1. Szczegółowy zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Komisji, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2, określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora Komisji.
2. Regulamin organizacyjny wymaga zatwierdzenia przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

§ 5.

1. Komisją kieruje dyrektor.
2. Do zadań dyrektora należy w szczególności:

1) reprezentowanie Komisji na zewnątrz;
2) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Komisji;
3) zatwierdzanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów przed przekazaniem materiałów egzaminacyjnych do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

3. W Komisji może być utworzone jedno stanowisko wicedyrektora.
4. Zakres zadań wicedyrektora określa regulamin organizacyjny Komisji.
5. W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go wicedyrektor, a w przypadku nieobecności wicedyrektora – inny pracownik Komisji wyznaczony przez dyrektora.

§ 6.

1. Wydziałami, zespołami i pracowniami kierują ich kierownicy, z zastrzeżeniem § 7 ust. 2.
2. W wydziale, zespole i pracowni, w których skład wchodzi co najmniej 10 pracowników, może być utworzone stanowisko zastępcy kierownika.

§ 7.

1. W Komisji tworzy się stanowisko głównego księgowego na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
2. Główny księgowy kieruje Wydziałem Finansowo-Księgowym.

§ 8.

1. W Komisji zatrudnia się pracowników na stanowiskach, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, oraz na stanowiskach administracyjno-obsługowych.
2. Na stanowisku, na którym wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, może być zatrudniona osoba, która posiada stopień nauczyciela mianowanego lub nauczyciela dyplomowanego.
3. Stanowiskami, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, są stanowiska:

1) kierownika wydziału (zespołu, pracowni);
2) zastępcy kierownika wydziału (zespołu, pracowni);
3) starszego eksperta;
4) eksperta;
5) starszego egzaminatora;
6) egzaminatora.

4. Postanowień ust. 3 nie stosuje się do stanowisk w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym i Wydziale Finansowo-Księgowym.
5. Dyrektor Komisji może odstąpić od wymogu posiadania kwalifikacji pedagogicznych:

1) w przypadku osób ubiegających się o stanowiska, o których mowa w ust. 3 pkt. 1 i 2, w Wydziale Egzaminów z Zakresu Kształcenia Ogólnego i Wydziale Egzaminów Zawodowych;
2) w przypadku osób ubiegających się o stanowiska, o których mowa w ust. 3 pkt. 1–4, w Pracowni ds. Analiz Wyników Egzaminacyjnych.

§ 9.

1. Dyrektor Komisji może powołać Radę Konsultacyjną jako organ doradczy.
2. Przewodniczącego Rady Konsultacyjnej wskazuje dyrektor Komisji spośród członków Rady.
3. Do zadań Rady Konsultacyjnej należy opiniowanie prac wykonywanych przez Komisję, w szczególności związanych z przygotowaniem sprawdzianu i egzaminów, oraz formułowanie wniosków na podstawie wyników przeprowadzanych sprawdzianu i egzaminów.

§ 10.

Komisja może używać skrótu „OKE w Krakowie”.

STATUT OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ W KRAKOWIE


 

          § 1. Siedzibą Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, zwanej dalej „Komisją”, jest miasto Kraków.

2. Zasięg terytorialny działania Komisji obejmuje województwa: lubelskie, małopolskie i podkarpackie.

 

           § 2.Do zadań Komisji należy:

1) organizowanie i przeprowadzanie egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz egzaminów eksternistycznych, zwanych dalej „egzaminami”;
2) przygotowywanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania egzaminów, w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;
3) przeprowadzanie próbnego zastosowania zadań w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, w warunkach zapewniających ich ochronę przed nieuprawnionym ujawnieniem;
4) przygotowywanie propozycji zadań do informatorów w zakresie określonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną;
5) opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych egzaminów;
6) prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji związanej z przeprowadzaniem egzaminów;
7) udzielanie szkołom, placówkom, pracodawcom i podmiotom prowadzącym kwalifikacyjne kursy zawodowe upoważnień do przeprowadzania części praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz części pisemnej tego egzaminu przeprowadzanej z wykorzystaniem systemu elektronicznego;
8) przetwarzanie i analizowanie wyników egzaminów;
9) opracowywanie i przekazywanie:

a) dyrektorom szkół, organom prowadzącym szkoły i kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonego egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,
b) kuratorom oświaty sprawozdań z przeprowadzonych egzaminów eksternistycznych;

10) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów w sprawie warunków i sposobu przeprowadzania egzaminów;
11) przygotowywanie, we współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną, materiałów szkoleniowych dla kandydatów na egzaminatorów i egzaminatorów;
12) planowanie i organizacja szkoleń oraz szkolenie kandydatów na egzaminatorów i egzaminatorów;
13) prowadzenie ewidencji egzaminatorów zamieszkujących na terenie objętym właściwością Komisji;
14) wydawanie kandydatom na egzaminatorów i egzaminatorom zaświadczeń o ukończeniu szkolenia lub uczestnictwie w szkoleniu;
15) gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie danych związanych z przeprowadzaniem egzaminów;
16) wykonywanie zadań wynikających z przepisów w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w tym drukowanie zaświadczeń, świadectw oraz dyplomów;
17) inicjowanie lub organizowanie badań i analiz dotyczących wyników egzaminów;
18) organizowanie druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych, w przypadku powierzenia dyrektorowi Komisji organizacji druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej;
19) współpraca z kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji oraz dyrektorami szkół i organami prowadzącymi te szkoły w sprawach związanych z przeprowadzaniem egzaminów;
20) współpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz pozostałymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi;
21) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej lub ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;
22) zabezpieczanie dokumentacji chronionej przed nieuprawnionym ujawnieniem;
23) inicjowanie nowych rozwiązań informatycznych w zakresie przeprowadzania egzaminów oraz prowadzenie strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej Komisji

          § 3 1. W skład Komisji wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Wydział Egzaminów z Zakresu Kształcenia Ogólnego;
2) Wydział Egzaminów Zawodowych;
3) Wydział Organizacyjno-Administracyjny;
4) Wydział Finansowo-Księgowy;
5) Pracownia ds. Analiz Wyników Egzaminacyjnych.

2. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić samodzielne stanowiska pracy, a także zespoły i pracownie.
3. Dyrektor Komisji może tworzyć i znosić zespoły zadaniowe na czas nieokreślony albo na czas wykonania określonego zadania.

          § 4 1. Szczegółowy zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Komisji, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2, określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora Komisji.
2. Regulamin organizacyjny wymaga zatwierdzenia przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

          § 5 1. Komisją kieruje dyrektor.
2. Do zadań dyrektora należy w szczególności:

1) reprezentowanie Komisji na zewnątrz;
2) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Komisji;
3) zatwierdzanie propozycji zadań i arkuszy egzaminacyjnych do przeprowadzania egzaminów przed przekazaniem materiałów egzaminacyjnych do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

3. W Komisji może być utworzone jedno stanowisko wicedyrektora.
4. Zakres zadań wicedyrektora określa regulamin organizacyjny Komisji.
5. W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go wicedyrektor, a w przypadku nieobecności wicedyrektora – inny pracownik Komisji wyznaczony przez dyrektora.

          §6 1. Wydziałami, zespołami i pracowniami kierują ich kierownicy, z zastrzeżeniem §7 ust. 2.
2. W wydziale, zespole i pracowni, w których skład wchodzi co najmniej 10 pracowników, może być utworzone stanowisko zastępcy kierownika

          §7 1. W Komisji tworzy się stanowisko głównego księgowego na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
2. Główny księgowy kieruje Wydziałem Finansowo-Księgowym.

          §8 1. W Komisji zatrudnia się pracowników na stanowiskach, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, oraz na stanowiskach administracyjno-obsługowych.
2. Na stanowisku, na którym wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, może być zatrudniona osoba, która posiada stopień nauczyciela mianowanego Sub nauczyciela dyplomowanego.
3. Stanowiskami, na których wymagane są kwalifikacje pedagogiczne, są stanowiska:

1) kierownika wydziału (zespołu, pracowni);
2) zastępcy kierownika wydziału (zespołu, pracowni);
3) starszego eksperta;
4) eksperta;
5) starszego egzaminatora;
6) egzaminatora.

4. Postanowień ust. 3 nie stosuje się do stanowisk w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym i Wydziale Finansowo-Księgowym.
5. Dyrektor Komisji może odstąpić od wymogu posiadania kwalifikacji pedagogicznych:

1) w przypadku osób ubiegających się o stanowiska, o których mowa w ust. 3 pkt. 1 i 2, w Wydziale Egzaminów z Zakresu Kształcenia Ogólnego i Wydziale Egzaminów Zawodowych;
2) w przypadku osób ubiegających się o stanowiska, o których mowa w ust. 3 pkt. 1-4, w Pracowni ds. Analiz Wyników Egzminacyjnych

          §9 1. Dyrektor Komisji może powołać Radę Konsultacyjną jako organ doradczy.
2. Przewodniczącego Rady Konsultacyjnej wskazuje dyrektor Komisji spośród członków Rady.
3. Do zadań Rady Konsultacyjnej należy opiniowanie prac wykonywanych przez Komisję, w szczególności związanych z przygotowaniem egzaminów, oraz formułowanie wniosków na podstawie w'yników przeprowadzanych egzaminów.

          §10 Komisja może używać skrótu „OKE w Krakowie”.

2014-06-02 09:55:50  Tomasz Łobaza

Utworzono artykuł 2221 o nazwie 'Statut prawny'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste2221
user_idpuste633170
resource_idpuste67
namepusteStatut prawny
category_idpuste117
language_idpuste1
shortpusteStatut prawny
fullpuste

Statut Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie

§ 1.

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie, zwana dalej "Komisją", jest państwową jednostką budżetową.


§ 2

1. Siedzibą Komisji jest miasto Kraków.
2. Komisja obejmuje swoją działalnością obszar województw: lubelskiego, małopolskiego i podkarpackiego.


§ 3

1. uchylony


§ 4

1. W skład Komisji wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Wydział Sprawdzianów, Egzaminów Gimnazjalnych i Matur,
1a) Wydział Egzaminów Zawodowych,
2) Wydział Badań i Analiz,
3) Wydział Organizacyjno-Administracyjny.
2. W wydziałach, o których mowa w ust. 1, mogą być tworzone, jako komórki organizacyjne, zespoły i pracownie do wykonywania określonych zadań należących do zakresu działania wydziału.
3. W Komisji tworzy się samodzielne stanowiska pracy:
1) główny księgowy,
2) radca prawny.


§ 5

Do zadań Wydziału Sprawdzianów, Egzaminów Gimnazjalnych i Matur należy:
1. przygotowywanie propozycji pytań, zadań i testów oraz zestawów do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, zwanego dalej „sprawdzianem", egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, zwanego dalej „egzaminem gimnazjalnym", i egzaminu maturalnego,
2. przeprowadzenie sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych i egzaminów maturalnych,
3. przygotowanie propozycji pytań, zadań i testów oraz kryteriów ich oceniania do informatorów dotyczących sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych i egzaminów maturalnych,
4. opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych i egzaminów maturalnych,
5. opracowywanie materiałów pomocniczych dla doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania, egzaminowania i badania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
6. przeprowadzenie szkoleń dla osób opracowujących pytania, zadania, testy i zestawy do sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego,
7. współpraca z innymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi, Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji,
8. wykonywanie zadań wynikających z przepisów w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
 

§ 5a.

Do zadań Wydziału Egzaminów Zawodowych należy:
1. przygotowywanie propozycji zadań i testów oraz zestawów do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
2. przeprowadzenie egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
3. przygotowanie propozycji zadań i testów oraz kryteriów ich oceniania do informatorów dotyczących egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
4. weryfikowanie wniosków szkół, placówek i pracodawców, w celu udzielenia upoważnień do zorganizowania egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
5. opracowywanie sprawozdań z przeprowadzonych egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
6. opracowywanie materiałów pomocniczych dla doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania, egzaminowania i badania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
7. przeprowadzenie szkoleń dla osób opracowujących, zadania, testy i zestawy do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
8. współpraca z innymi okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi, Centralną Komisją Egzaminacyjną oraz kuratorami oświaty właściwymi ze względu na zasięg terytorialny Komisji,
9. wykonywanie zadań wynikających z przepisów w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.


§ 6

Do zadań Wydziału Badań i Analiz należy:
1. analizowanie wyników sprawdzianów i egzaminów oraz formułowanie wniosków,
2. przygotowywanie corocznych sprawozdań o poziomie osiągnięć uczniów na poszczególnych etapach kształcenia,
3. sporządzanie zestawień wyników sprawdzianów i egzaminów,
4. prowadzenie dokumentacji związanej z przeprowadzonymi sprawdzianami i egzaminami.


§ 7

Do zadań Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego należy:
1. organizowanie sprawdzianów i egzaminów,
2. rejestracja list uczniów, którzy będą przystępować do sprawdzianów i egzaminów,
3. planowanie i organizacja szkoleń kandydatów na egzaminatorów i egzaminatorów,
4. wydawanie kandydatom na egzaminatorów i egzaminatorom zaświadczeń o ukończeniu szkolenia lub uczestnictwie w szkoleniu,
5. prowadzenie ewidencji egzaminatorów,
6. zabezpieczanie dokumentacji poufnej,
7. prowadzenie obsługi administracyjnej i finansowej Komisji,
8. przygotowywanie projektu budżetu Komisji,
9. analizowanie kosztów działalności Komisji,
10. organizowanie dystrybucji publikacji.


§ 8

1. Dyrektor Komisji może powołać Radę Konsultacyjną jako organ doradczy.
2. Przewodniczącego Rady Konsultacyjnej wybierają członkowie Rady Konsultacyjnej spośród swego składu.


§ 9

Do zadań Rady Konsultacyjnej należy opiniowanie prac wykonywanych przez Komisję, w szczególności związanych z przygotowaniem sprawdzianów i egzaminów, oraz formułowanie wniosków na podstawie wyników przeprowadzanych sprawdzianów i egzaminów.


§ 10

1. W Komisji zatrudnia się pracowników na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych i na stanowiskach administracyjno-obsługowych.
2. Ustala się następujący wykaz stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych:
1) dyrektor Komisji,
2) wicedyrektor Komisji,
3) kierownik wydziału, zespołu, pracowni,
4) zastępca kierownika wydziału, zespołu, pracowni,
5) starszy egzaminator,
6) egzaminator,
7) starszy ekspert,
8) ekspert.


§11

Szczegółową organizację wewnętrzną Komisji określa regulamin organizacyjny nadany przez dyrektora Komisji.


§ 12

Zasady gospodarki finansowej Komisji określają odrębne przepisy.


§ 13

Komisja używa pieczęci urzędowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

publishfrompuste2014-06-02 00:00:00
_activepuste1
slugpustestatut-prawny

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..